Історія

Поява Eye tracker пов'язана з дослідженнями руху погляду, починаючи з 1879 року, коли в Луїс Еміль Жаваль зробив спостереження, що при читанні не відбувається гладкого ковзання очами по тексту, як передбачалося раніше, а відбувається серія коротких зупинок, названих фіксаціями, і швидкий стрибкоподібний рух очей. Інформацію про навколишній світ ми візуально сприймаємо тільки через фіксації. Це відкриття порушило важливі питання про процес читання, які досліджувалися на початку 1900-х років.

1930-і рр. - дослідження руху погляду приймають більш практичний характер, особливо для експериментальної психології.

1950 р. - Альфред Ярбус написав про взаємозв'язок між фіксаціями погляду й зацікавленістю людини в певному об'єкті. Рухи погляду відображають людські процеси мислення; тому думка респондента випливає певною мірою із записів рухів погляду (думка, що супроводжує огляд певного об'єкта). Тобто можна легко визначити, які елементи привертають увагу спостерігача й, отже, його думки, у якому порядку і як часто.

1970-і рр. - eye trackіng одержує широке поширення, при цьому відбуваються значні поліпшення в системі запису руху й напрямку погляду, полегшуючи одержання усе більш точних даних.

1980р. - М. Джаст і П.Карпентер сформулювали важливу Гіпотезу сили взаємодії погляду й думки, відповідно до якого немає істотних відмінностей між тим, на чому зафіксований погляд і тим, що обмірковує людина. Дана гіпотеза сьогодні дуже часто розглядається як основа для початку досліджень у сфері eye trackіng.

Eye trackіng дослідження доступні вже близько 40 років, але тільки недавно була виявлена комерційна вигода eye trackіng для маркетингу й реклами.